söndag 8 juli 2012

Om ritualen.

Ja, nu ska jag berätta för er hur ritualen gick till! Det var såklart den andra  tjejen som ledde mig genom den och innan vi satte igång gick vi igenom hur det hela skulle gå till några gånger på min begäran =p. Jag var ju nervös! Vi tog en varsin dusch, bytte om och tände alla ljus i rummet utom de med speciell betydelse. Sedan fick jag gå runt cirkeln med rykande salvia och rena rummet och henne, sen renade hon mig. Hon bad mig att verkligen andas in och låta röken fylla lungorna och kroppen och sa att hon tyckte det kändes jättehärligt och det gjorde det. Jag kan inte riktigt förklara det men det nästan kittlade i kroppen på något vis.

Efter det mediterade vi lite, för att försöka bygga upp energier. Även här kände jag något slags pirr i kroppen. Sedan åkallade hon elementen och jag tände varje elements ljus, jag åkallade Guden och hon åkallade Gudinnan. Så tackade vi för saker vi var tacksamma för och drack lite vin och pratade om sådant som rörde Wicca och gudomarna o.s.v. Sedan mediterade vi för att "lugna" energierna och efter det fick jag tacka elementen och gudomarna och släcka deras respektive ljus.

Detta gjorde vi mitt i natten eftersom det var en fullmåneritual men tyvärr var det så mulet att den fina inte syntes =(.

Är inte säker på att jag har skrivit allt i rätt ordning men jag tror det. I alla fall så var det verkligen en upplevelse och det var väldigt spännande och givande. Även om det ibland kändes lite jobbigt när jag skulle göra saker så är jag glad nu att hon fick mig att göra dem.

För övrigt så spöregnar det här. Det smattrar liksom inte på taket utan det dundrar. Jag tycker det är mysigt faktiskt. 


3 kommentarer:

Linda sa...

Sv: Ang Wicca.ifokus
Nja, jag är ju inte Wiccan men det är klart att jag skulle titta in om någon startar en sådan. Brukar ju titta in på häxor.ifokus även om jag inte är så aktiv där. Vi är ju lite i samma "fack" eller vad man ska säga;)

Månstråle sa...

Lät som en riktigt fin och givande ritual för dig...:) Vad roligt att du hittat någon att dela dina ritualer med.
Sv: Jag säger nog som Linda i föregående kommentar vad det gäller wicca.ifokus...jag är inte heller wiccan...Dessutom tror jag de haft denna diskussionen uppe på häxor.ifokus för några år sedan huruvida det behövs ett forum även för wicca. Tror du kommer till tråden om du googlar wicca.ifokus

Tika BlueRain sa...

Roligt att läsa om ritualen, kul att du gjorde den tillsammans med någon, det var många år sedan jag gjorde det, när jag själv var "ny" och det blev mest nervöst fnitter av det hela :-P Men det var roligt :-)

Sv. Är lite osäker. Gillar inte häxor.ifokus, tycker inte om attityden där .. men en särskild grupp för just wiccaner kanske skulle funka bättre, det kanske blir mer sammanhållet om man vet att övriga tror på ungefär samma saker som man själv :-) Kan ju också starta grupp på facebook, men har funderingar på att lägga ner mitt konto där förstås (kanske händer, kanske inte), så då skulle jag inte kunna vara med ;-)

Blessed be!

CURRENT MOON