tisdag 20 mars 2012

En liten uppdatering.

Hej på er kära vänner!

Ber om ursäkt för dålig uppdatering. Kan faktiskt inte påstå att jag vet precis vad det beror på heller. Har väl haft ganska mycket plugg att göra i och för sig. Har en bok på 300 sidor som jag måste läsa tills på torsdag och sen recensera och analysera den och en till bok som jag läste ut igår. Snacka om krävande! Men det ska nog gå bra, hoppas jag. Skönt när det är gjort! 

För övrigt så har vi (eller jag) bestämt att det är dags att utöka familjen! Med en fyrbent alltså, en liten labradorvalp närmare bestämt! Hittade en kennel inte allt för långt bort som ska ha en kull valpar leveransklara i slutet av maj, så jag mejlade dem och fick svar samma dag. Det lät lovande och nu hoppas jag att vi ska få turen att ta hem en liten tik därifrån. Jag har alltid varit en hundmänniska och har haft dem omkring mig under hela min uppväxt, så det ska bli underbart! 

Vårdagjämning idag, Ostara alltså. Dessvärre verkar det inte som att jag kommer kunna fira det på något speciellt sätt. Boken måste läsas och vädret är inte direkt något att hurra över. Är i alla fall ensam hemma till sent ikväll så något ska jag allt hitta på! 

Och tack för alla era kommentarer, det är så roligt att få höra vad ni tycker och tänker! 

2 kommentarer:

Liliana sa...

Vilken trevlig sida. Jag har själv hundar, två huskies och en pytteliten blandras. Lycka till med den nya familjemedlemmen. Hoppas du skriver mer om henne och lägger upp bilder! Blessed Be!

Tika BlueRain sa...

Tja, bloggen är ju ens egen domän och det bästa är att skriva i den när du verkligen känner för det och har tid och ork :-) Ibland kan det gå veckor innan jag skriver i min egen blogg, och det känns kanske inte alltid så kul, men livet är på det viset :-)

Så roligt med en hundvalp! Själv är jag kanske mer en kattmänniska, men jag har alltid velat ha hund och nån dag vill jag verkligen att det blir av! Men det får väl bli när jag lyckats övertyga maken om varför det är bra med hund, så det kanske dröjer 10-20 år ;-)

Blessed be!

CURRENT MOON