onsdag 7 mars 2012

Nu börjar det.

Idag ska det hämtas paket med varierande innehåll. Bland annat har jag beställt tarotkort och orakelkort. Dessutom kommer allt jag behöver för att binda min egen Book Of Shadows. Jag har tänkt mig att den ska vara i A4-storlek och klädd med vit läderimitation. Vitt valde jag för att jag läst att det representerar nystart och energi. Någonstans har jag för mig att jag även läste att det är Gudinnans färg, eller har jag fel då? Vilket som så tycker jag att vitt är en snygg färg. Väldigt originellt tror jag också att det är, att ha en vit BoS. Nog finns det nackdelar med det också, om några år är den kanske inte så vit längre. Men det har sin charm det med, tycker jag. Jag kommer att lägga in bilder på mina köp sen och om ni är intresserade så kan jag även visa bilder på boken. Före, under tiden, och efter-bilder kanske? Med en förklaring på hur jag gjort? Om jag blir nöjd vill säga..

5 kommentarer:

Vildhäxan sa...

Jag följer din blogg med stort intresse.
Naturligtvis vill jag i alla fall få se bilder på dina inköp och på din BoS.
Att göra en egen förstäker banden till den.

Blessed be

Månhäxan sa...

Ska bli spännande att se vad du köpt och även framskridandet av din BoS. Vitt står för Gudinnan i sin Jungfruaspekt, rött som Modern och svart som Den visa (eller haggan som vissa kallar henne, jag tycker dock bättre om uttrycket Den visa)
Kram!

Månhäxan sa...

Glömde svara på din kommentar hur jag firar Gudinnan i morgon vid fullmåne. Kommer ett inlägg i min blogg senare ikväll...:)

Elena-Maria sa...

jag har också gjort min egen BoS. Har lite bilder som jag inte kommit till skott att lägga upp än. Tänkte dessutom visa min gamla också =)
Spännande det ska bli att se din inköp!

Blessed be!

Ariadna sa...

Så spännande med din BoS som du har planerat, ser fram emot att få se bilderna på hur ditt projekt utvecklar sig! :)

Var Välsignad!

CURRENT MOON