onsdag 14 mars 2012

Tystnad.

Jag är ganska dålig på att uppdatera, men jag har märkt att det är ganska tyst på många av de bloggar jag läser. Det är visst mycket influensa och liknande nu, och många är trötta och slitna. Tråkigt och trist, tycker jag och hoppas att energin snart kommer tillbaka till alla de som tappat den lite. Kan väl erkänna att jag är en av dem.

De senaste kvällarna har jag och min man tittat på Arthur-filmerna. Ni vet, Arthur and the invisibles, Arthur and the revenge of Maltazard och Arthur and the war of two worlds? Jag fastnade, kan man säga. Underbara, söta, härliga varelser är de - minimojerna. Så mysiga filmer fulla av omsorg, både för medmänniskorna (eller medvarelserna), naturen och djuren. Och så humor, kärlek och spänning på det. Helmysigt!


För övrigt så har jag börjat läsa Wicca - vägledning för den självständiga utövaren av Scott Cunningham. Har inte kommit så långt än, men den verkar väl helt okej. Handlar en hel del om det praktiska, verkar det som. Tycker dock att det känns lite sisådär att han verkligen talar om för en vad som ska göras och sägas vissa gånger. 

Annars så har jag väl bara pluggat. Läser Svenska B på distans just nu och det går helt okej, tror och hoppas jag. Att skriva är ju liksom min passion, vad jag vill göra med mitt liv så...

4 kommentarer:

Elena-Maria sa...

Jag gillar Cunningham. När du läst lite mer rekommenderar jag hans "Living Wicca". (ska göra en liten recension på den så småningom när jag inte är så lat) Den är dock skriven med utgångspunkten att man redan vet ganska mycket om wicca så den kan vara lite för komplicerad om man inte tycker att man har koll på allt. (I den är det väldigt mycket "gör som du tycker") =)

För lite mer "lätt" läsning rekommenderar jag Lady Sabrinas "Exporing Wicca" (hos mej finns en liten recension på den)

Blessed be!

Månhäxan sa...

Arthur-filmerna har jag inte blivit färdig att se, men en dag så...tycker de ser så söta ut...:)
Ja, du antingen är det sjukdom som gör att det uppdateras dåligt eller så är folk ute och njuter av den annalkande våren...som i alla fall här nere i Skåne kommit en bit...:)
Kram!

Angelika BlueRain sa...

Jag tittade helt nyligen på de där filmerna jag med, tycker verkligen om dem :-) Särskilt tredje filmen där Arthur kommer i en sådan kontakt med naturen, tycker det är väldigt vackert att se :-)

Cunningham tycker jag riktigt bra om idag, men jag kan tala om att jag inte tog den till mig första gången jag läste den för några år sedan. Har läst den tre gånger tror jag, eller fyra, och inte förns när jag läste den senaste gången förstod jag den plötsligt och nu tycker jag den är helt underbar!

En del böcker kanske är så bara, de kräver tid för att bearbeta deras innehåll och kanske behövde jag själv "mogna till mig" lite innan jag kunde förstå vad Cunningham menade i hjärtat ;-)

Men jag följer inte hans egen Skuggornas Bok - de resta stenarna så mycket, den passar inte riktigt in på mig har jag märkt, även om jag kan använda hans högtidsritualer som inspiration för att göra mina egna, eller om jag inte kommer på/orkar skriva ihop mina egna ramsor, då kan plocka några av hans ;-) Jag är lite lat :-P

Kram!

Ariadna sa...

Cunningham är helt ok i början men jag känner att han kan bli ganska vag ibland. Vissa saker är rena guldkorn däremot, till exempel så förklarar han en teknik för att be bön som jag använder dagligen.

Var Välsignad!

CURRENT MOON