söndag 11 mars 2012

Lite av allt möjligt och ett tack.

Hej.

Jag ber om ursäkt för snålt uppdaterande. I alla fall så fick jag till min första ritual under fullmånen. Lite trist var det ju dock att det var så mulet. Medan mannen la sig för att sova tog jag plats inne i "mitt rum" med en skål med vatten, en med blommor från buketten jag fick av mannen för ett tag sen, lite rökelse och ett ljus. Kände mig ganska jättevilse och vimsig till att börja med men det släppte lite tillslut. Satte mig i mitten av min cirkel och försökte meditera. Jag har fortfarande enorma problem både med att tömma huvudet och med att fylla det med något speciellt. När det kommer till min hjärna verkar jag inte ha mycket att säga till om, tankarna snurrar omkring som de vill. Ganska frustrerande. I alla fall så brände jag en tacksamhets-lapp och en önskelapp och sa några fina ord till Gudinnan. I slutändan tyckte jag nog att jag lyckades helt okej med tanke på att det var första gången, och det är väl vad jag känner som räknas? 

I förrgår började jag förresten med min BoS, men i morse möttes jag av en mycket otrevlig överraskning. Tejpen har släppt och pärmen har trillat isär. Jag får se om jag kommer på någon genialisk lösning eller om jag helt enkelt får börja om. Jag var dum som inte klädde alltihop - baksidan, framsidan och ryggen i ett helt stycke tyg utan i stället klädde fram och baksidan för sig. Well well, man lär av sina misstag. Bättre tejp borde jag köpa i alla fall!

För övrigt så mår jag faktiskt inte så bra idag. Jag har mina perioder, främst orsakade av min aldrig vilande hjärna tror jag (om jag kunde meditera som folk så hade det nog hjälpt!). Nåja, jag vet att det går över även denna gång men det är ändå jobbigt.

Slutligen vill jag tacka alla er som följer mig och kommenterar och får mig att känna mig så välkommen. Era ord värmer och betyder mycket. Det känns som att jag är en del av något och det gör mig glad.

4 kommentarer:

Linda sa...

Ett litet tips, i all välmening:)
När något inte riktigt fungerar som din meditation inte verkar göra så kan det hjälpa att försöka släppa sina förväntningar på hur det "ska" vara. Du har säkert fått berättat för dig hur du ska meditera men det är kanske inte ditt sätt. Vi är alla olika. Jag vet att många jag rått till det lyckats komma i djupmeditation när de tar ett bad t ex. Känn efter och följ ditt hjärta. Det finns, i min mening, inte många sätt som är fel, bara annorlunda.

Månhäxan sa...

Visst är det vad du känner som räknas...Jag tycker du ska vara nöjd med din första fullmåneritual...:) Lät riktigt fint och stämningsfullt...
Trist med boken och hälsna...hoppas allt löser sig till det bästa...
Kram!

Angelika BlueRain sa...

Tycker det låter som en fin ritual :-) Själv firar jag faktiskt inte fullmånen så ofta, jag brukar nöja mig med att stå och titta på henne. Mest är det nog för att jag har svårt att varva ner, känner att jag måste "göra saker" hela tiden, så jag tycker du lyckas väldigt bra med allt vad du företar dig och det är bara att fortsätta på samma spår så länge det känns rätt för dig :-)

Kram!

Ariadna sa...

Det verkar som om du fick ihop en fin och meningsfull ritual trots allt!

Ibland händer små bakslag med våra projekt men jag tror att din BoS kommer att se mcket vacker ut till slut. Jag gillar tanken på att den kommer bli vit! ;)

Var Välsignad!

CURRENT MOON