söndag 25 mars 2012

Hemmai gen.

Hej!
I helgen har vi alltså varit i Falun och bott på hotell och gjort lite annat. Det var väldigt roligt, mysigt och trevligt :). Mindre roligt var det att komma hem till en översvämmad källare, men det verkar som att vi har det under kontroll nu. Tydligen är brunnen full av smältvatten och då trycks det upp i avloppsbrunnarna i källaren. Det kommer någon till veckan och ska fixa det permanent i alla fall. Skönt!

För övrigt så har jag inte kommit igång med min BoS än, men tänkte göra det till veckan. Har inte allt för mycket plugg att göra då så jag borde ha tid. Vore roligt att få den klar och bli nöjd med den :).

Älskar våren gör jag trots att det denna gång innebar översvämning i källaren =p. Det är så härligt att inte behöva klä på sig flera kg kläder när man ska gå ut och solen har jag saknat väldigt mycket. Jag ser fram emot sommaren, och mot att få hem vår nya familjemedlem! :D.

3 kommentarer:

Asynja sa...

Huva! Hoppas det reder upp sig med källaren och att det inte blir några skador.

Jag är också nyfiken på hur boken kommer att se ut. Ska bli spännande att se.
Faktiskt är det så att det du skrivit om att göra din BoS har inspirerat mig till att göra en bok själv jag också.
Jag har idéer och planer på hur jag vill ha den. Delvis också inspirerade av en BoS som jag hittade på nätet.

Och så en sak till; tack för att du har ändrat färgerna på bloggen! Jag hade jättesvårt att läsa texten när bakgrunden var svart, men nu är det inge problem. Går som en dans! :-)

Kram Asynja

Tika BlueRain sa...

Usch, inte kul! :-(
Kan nog tänka mig hur det känns, förra året när det blev en riktig storm kom det in massor av vatten i vårt förråd (som tur var hade vi inte hunnit ställa några grejer i just det hörnet där allt vatten hamnade än!) som inte var det minsta roligt att torka upp.
Men då kunde jag bara ringa hyresvärden så fixade de läckan iaf :-)

Blessed be!

Ariadna sa...

Tråkigt med den översvämmande källaren, hoppas att det ordnade upp sig!

Var Välsignad!

CURRENT MOON